تعجیل در تصمیم گیری کنترل قیمت
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن،عضو هیأت رئیسه مجلس از تدوین طرحی در مجلس برای حل مشکل مسکن خبر داد و این طرح هفته آینده با یک فوریت تقدیم هیأت رئیسه می ‌شود. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، مجلس یازدهم باید یک اقدام انقلابی برای حل فوری مشکل مسکن انجام دهد و مشکلات مردم در این زمینه را برطرف کند. بازار مسکن هم از کمبود، هم از تورم افسارگسیخته و هم مشکل مدیریت و رها شدگی رنج می ‌برد که باید حل شود.

در این زمینه جلساتی با صاحب نظران و مسئولان بخش ‌های مختلف مرتبط با مسکن در ساختمان هیأت رئیسه مجلس برگزار شده و دنبال ۲ بسته سیاستی، یکی بسته نظارتی و دیگری بسته اصلاح قوانین مرتبط با مسکن را تهیه کنیم. آنچه در حال‌ حاضر بر نرخ مسکن اثر دارد و قانون آن اجرا نمی‌شود، به عنوان مثال ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم است که دولت باید در شهرهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از خانه‌ های خالی مالیات بگیرد. 

اگر چه این قانون مصوب سال ۹۴ است، اما تاکنون از سوی دولت اجرا نشده و این جای تأسف دارد که چرا بند تبصره ۶ قانون بودجه ۹۹ کل کشور اجرا نشده و مالیات بر خانه ‌های خالی را اجرا نکردند. بسته دوم سیاست مسکن که در مجلس تهیه شده را شامل بخش تقنینی عنوان گردید این بحث شامل خلاء های قانونی است که جایی که نیاز به اصلاح قانون است و این قوانین مانع تولید مسکن شده است، باید اصلاح شوند و در سال جهش تولید باید در تولید مسکن رونق صورت گیرد.

مشکلاتی در این زمینه مسکن وجود دارد از نظر قانون گذاری باید اصلاح شود. یکی از محورهای اصلی تولید مسکن این است که ۶۰ درصد هزینه مسکن را زمین تشکیل می‌دهد و این نسبت در تهران به ۷۰درصد هم می‌ رسد، بنا براین اگر بتوان با راهکاری نرخ زمین را از مسکن جدا کنیم، نرخ مسکن کاهش می‌یابد.

 





:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: